TANDLÄKARE I HALMSTAD

Söker du en tandläkare i Halmstad utan lång väntetid? På DailyDental har vi öppet varje dag i veckan. (ev röda dagar kan ibland vara stängt). Våra tandläkare arbetar förebyggande för en bättre munhälsa och förebygga karies. Här erbjuder vi behandlingar såsom; tandkronor och broar, akutbehandling mot tandvärk, tandlossning, besvär med visdomständer,  rotbehandlingar, Implantat och kirurgi. Boka tandläkartid idag för en bättre tandhälsa.

Vilken behandlingar gör en tandläkare

Orala sjukdomar såsom (karies) är den vanligaste av de kroniska sjukdomarna. Dessa är viktiga folkhälsoproblem på grund av deras prevalens, deras inverkan på individer och samhället. Munnen är ett spegel till hur kroppen mår. Karies kan utvecklas genom progression till tandens hjärta (nerven) och orsakar vidare infektioner. Detta kan i vissa fall vara allvarliga som kan orsaka smärta och lidande. Därför är det av stor vikt att vara kariesfri i munnen.

Vara kariesfri i munnen genom förebyggande åtgärder

Vårt mål med våra behandlingar är att man ska vara kariesfri i munnen genom förebyggande åtgärder, råd och fluor behandlingar. Eftersom tanden förlorar en del av sig när den drabbas bland annat av karies, försöker vi alltid så gott det går återställa tandens anatomi som det brukar vara, smärtfritt, samt så estetisk tillfredsställande som möjligt.

Vi har ett brett val av lagningsmaterial som passar till olika situationer, vi tar hänsyn till vad patienten behöver och diskuterar alltid de olika alternativen innan vi sätter igång behandlingen. Det är för oss alltid av största vikt att patienten är till fullo informerad om behandlingen som utförs.

Rotbehandlingar

Genom kunskap och erfarenhet kan vi utföra rotbehandlingar som är hållbara med hög kvalitet och precision och även så smärtfritt som möjligt.

Vissa tänder går inte att rotbehandlas pga fraktur eller omfattande tandförlust. Då finns det anledning att diskutera ett bättre alternativ till behandling som diskuteras med patienten.

Kronor och broar

Protetiska Behandlingar som (kronor) kan vara bra i vissa fall som exempelvis där det är omfattande förlust av tandsubstans som hindrar oss att laga tanden.
I vissa luckor eller större mellanrum mellan tänderna är det ibland bättre att man väljer en bro (ett led med flera kronor). I detta fall för att stänga luckan än att ersätta den med ett annat alternativ. Eftersom behandlingen innefattar slipning av tänder, tar vi hänsyn till precision och att vara så konservativ som möjligt. När nerslipningen är klar så täcker man tänderna med en tillfällig krona, bro eller lagningsmaterial. Detta skyddar tanden tills framställningen av kronan/bron är klar. Om det vid slipning eller större kariesangrepp inte finns så mycket tandsubstans kvar så kan ett stift behövas, så sätter man kronan(bron) på den för bättre stabilitet och längre hållbarhet av tanden.

Vi väljer utifrån ett brett sortiment av material tillsammans med vår duktiga lab tekniker. Genom ett tätt samarbete med tekniker kan vi uppnå ett optimal resultat som är estetiskt tillfredsställande för både oss och patienten.

Implantat/ kirurgi

Borttagning av dåliga tänder behöver ibland göras pga omfattande karies eller infektioner som inte läker ut. Detta görs av oss med hjälp av rätt teknik, erfarenhet och så konservativt som möjligt för att inte orsaka benförlust som är viktigt att behålla för en eventuell framtida implantatbehandling.

Vi tar även bort tänder operativt om det skulle behövas, såsom visdomständer eller övriga rotrester. Vi dukar då upp sterilt. Detta har stor betydelse till att minska efterbesvär och man undviker postoperativa infektioner.

Implantat behandlingar och även benaugmentationer i överkäken uförs hos oss på kliniken.

Vi använder mest ​Straumann.​ Detta är det implantat som är känt att vara bäst över hela landet och som har livstid garanti.

Tider och priser:

Vi ligger alltid på eller nära till referenspriset när det gäller prissättningen på behandlingar. Det är en stor fördel att ha bra priser eftersom tandvårdsbehandlingar är kostsamma. Vi tar stor hänsyn till att priset är lämpligt för det arbete vi utför.

1. Vi erbjuder snabba tider för undersökningar och behandlingar blir klara under relativt kort period. Med tanke på att vi jobbar även på helger finns det möjlighet att arbeta mer effektivt. Vi kan erbjuda tider till våra patienter inom en vecka.
  2. Om man kommer tillbaka till oss för att fortsätta med rotbehandlingen av en tand som man har kommit för på ett akut besök, debiterar vi inte extra kostnad för den första akuta behandlingen på tanden.
  3. Det finns i särskilda fall möjlighet att delbetala på de behandlingarna som är mer omfattande och kostsamma.
  4. Om du undrar eller har frågor, ring oss för mer information.
  5. Läs mer om våra tandhygienist behandlingar.

1177 – Om du inte har råd med tandvård

Ibland kan du behöva tandvård fast du inte har råd att betala för den. I så fall kan det finnas olika lösningar som ändå gör att du kan få den tandvård du behöver. Du kan få en avbetalningsplan eller ansöka om ett lån till exempel.Vill du betala med faktura eller ansöka en delbetalning på din behandling fråga personalen på DailyDental. Klick på länken och hittar DailyDental även på vårdguiden 1177.

Faktura / Delbetalning
Vårdguiden 1177