BOKA TID TANDLÄKARE

TANDLÄKARE I HALMSTAD

Söker du en tandläkare i Halmstad utan lång väntetid? På DailyDental har vi INGEN väntetid och vi hjälper dig direkt. Våra tandläkare har lång erfarenhet och behandling sker ALLTID i samråd med våra patienter! Vi erbjuder behandlingar såsom; Undersökningar, kronor och broar, akutbehandling mot tandvärk, tandlossning, besvär med visdomständer,  rotbehandlingar, Implantat och även avancerad kirurgi. Boka en tid för en bättre tandhälsa.

Vilka behandlingar utför en tandläkare

Orala sjukdomar såsom (karies) är den vanligaste av de kroniska sjukdomarna. Dessa är viktiga folkhälsoproblem på grund av deras prevalens, deras inverkan på individer och samhället. Munnen är ett spegel till hur kroppen mår. Karies kan utvecklas genom progression till tandens hjärta (nerven) och orsakar vidare infektioner. Detta kan i vissa fall vara allvarliga som kan orsaka smärta och lidande. Därför är det av stor vikt att vara kariesfri i munnen.
Kariesfri i munnen genom förebyggande åtgärder

Vårt mål med våra behandlingar är att man ska vara kariesfri i munnen genom förebyggande åtgärder, rådgivning om förbättrad tandhälsa och fluor behandlingar. Eftersom tanden förlorar en del av sig när den drabbas bland annat av karies, försöker vi alltid så gott det går återställa tandens anatomi som det brukar vara, smärtfritt, samt så estetisk tillfredsställande som möjligt.

Vi har ett brett urval av lagningsmaterial som passar till olika situationer. Vi tar hänsyn till vad patienten behöver och diskuterar alltid de olika alternativen innan vi sätter igång med behandlingen. Det är för oss alltid av största vikt att patienten är till fullo informerad om behandlingen som utförs. Våra behandlingar sker ALLTID i samråd med dig som patient. Våra duktiga och erfarna tandläkare utför all konventionell tandvård och vi diskuterar alltid igenom kostnad och behandling innan utförandet.

Rotbehandlingar

Genom kunskap och erfarenhet kan vi utföra rotbehandlingar som är hållbara med hög kvalitet och precision och även så smärtfritt som möjligt.

Vissa tänder går inte att rotbehandlas pga en större fraktur eller omfattande tandförlust. Då finns det anledning att diskutera ett bättre alternativ till behandling.

Kronor och broar

Protetiska Behandlingar som (kronor) kan vara bra i vissa fall som exempelvis då det är omfattande förlust av tandsubstans som hindrar oss från att laga tanden.
I vissa luckor eller större mellanrum mellan tänderna är det ibland bättre att man väljer en bro (ett led med flera kronor). I detta fall för att stänga luckan än att ersätta den med ett annat alternativ. Eftersom behandlingen innefattar slipning av tänder, tar vi hänsyn till precision och att vara så konservativ som möjligt. När nerslipningen är klar så täcker man tänderna med en tillfällig krona, bro eller lagningsmaterial. Detta skyddar tanden tills framställningen av kronan/bron är klar. Om det vid slipning eller större kariesangrepp inte finns så mycket tandsubstans kvar så kan ett stift behövas. Då sätter man kronan(bron) på stiftet för en bättre stabilitet och en längre hållbarhet av tanden.

Vi väljer utifrån ett brett sortiment av material tillsammans med våra duktiga labbtekniker. Genom ett tätt samarbete med tekniker kan vi uppnå ett optimal resultat som är estetiskt tillfredsställande för både oss och patienten.

Implantat/ kirurgi

Borttagning av dåliga tänder behöver ibland göras pga omfattande kariesangrepp eller infektioner som inte läker ut. Detta görs av oss med hjälp av rätt teknik, erfarenhet och så konservativt som möjligt för att inte orsaka benförlust som är viktigt att behålla för en eventuell framtida implantatbehandling.

Vi tar även bort tänder operativt om det skulle behövas, såsom visdomständer eller övriga rotrester. Vi dukar då upp sterilt. Detta har stor betydelse till att minska efterbesvär och man undviker postoperativa infektioner.

Implantat behandlingar i både under och överkäken utförs hos oss på kliniken. För att få tid för implantatoperation har vi INGEN väntetid.
Ibland kan det vara av stor vikt att få snabb behandling utförd då annars högkostnadsskyddet kan hinna löpa ut och då blir det dyrare för dig som patient. Vi gör en nogrann planering så att vi hinner med din behandling i rimlig tid.

Vi använder oss av implantat som har lång forskning på sig för en långsiktig stabilitet och hög kvalitet.​ För mer information om implantat behandlingar kan du boka tid hos vår duktiga tandläkare Jan Renström som har flerårig erfarenhet av avancerad tandvård, kirurgi och implantat behandlingar.

Tider och priser:

Vi ligger bra till när det gäller prissättningen på behandlingar. På många åtgärder ligger vi nära eller t o m på samma referenspris men på olika åtgärder kan det variera. Det är en stor fördel att ha bra priser eftersom tandvårdsbehandlingar är kostsamma. De priser som ligger något högre än referenspriset är oftast anledning att vi väljer bättre material att arbeta med vilket kan påverka priset.

Att ge god kvalitativ behandling med bästa material är för oss viktigt.

Tandläkarundersökning kan i kostnad variera beroende på omfattning men patientens kostnad brukar landa runt 600-1500kr.

Tandhygienistbehandling inkl undersökning och tandstensborttagning brukar landa på ca 500-1200kr i patientkostnad.

Vi erbjuder snabba tider för undersökningar och försöker få behandlingarna att bli klara under en relativt kort period. Vi kan oftast erbjuda tider till våra patienter inom en vecka.

Det finns i särskilda fall möjlighet att delbetala på de behandlingarna som är mer omfattande och kostsamma. Vi har samarbete med Payzmart och via dessa kan man under begränsad tid få möjlighet till räntefri avbetalning.

Har du ytterligare frågor, ring oss för mer information 035-100622.

Läs mer om våra tandhygienist behandlingar.

1177 – Om du inte har råd med tandvård

Ibland kan du behöva tandvård fast du inte har råd att betala för den. I detta fall kan det finnas olika lösningar som ändå gör att du kan få den tandvård du behöver. Du kan eventuellt få en avbetalningsplan alternativt så kan du behöva ansöka om ett lån hos banken om kostnaden blir stor. Vill du betala med faktura eller ansöka om en delbetalning på din behandling fråga personalen på DailyDental. Klick på länken så hittar du DailyDental även på vårdguiden 1177.

ALLMÄNNA FRÅGOR

• bokning@dailydental.se

• DailyDental Halmstad,
    Stellan Mörners gata 14,

• DailyDental Helsingborg,
    Henry Dunkers Plats 3,
    252 67 Helsingborg

För kontakt utanför öppettider hänvisar vi till vår mejl: info@dailydental.se

Sena återbud inom 24 timmar innan avtalad tid kan komma att debiteras med 500kr.

Måndag 08:00 – 14:00
Tisdag 12:00 – 18:00